القائمة الرئيسية

الصفحات

دار المجد للقصص والروايات رواية مصائب امل الكاتبة هويدا زغلول


 دار المجد للقصص والروايات 

رواية مصائب امل

 الكاتبة هويدا زغلول 

مصائب امل

الحلقه الخامسه 
بقلم دوداا حوده
امل :اهدي بس وانا هفهمك 

اميره :عماد كان عندو حق انتي انسانه 

انتي انسانه مش كويسه 

امل :الكلام ده ليا انا 

اميره :اي اللي وداكي عند جوزي 

امل :علشان مخسركيش يا غبيه 

اميره :والمفروض أن انا أصدق كده صح 

امل :عارفه انك قولتي كده غصب عنك 

وهو اللي قالك 

اميره :لا انا اللي مش عايزه اعرفك تاني 

ميرا :بس بقي امل محترمه ومش عايزه 

مشاكل بينك وبين زوجك بس جوزك سافل 

اميره :حتي انتي كمان يا ميرا 

ميرا :يوم عيد ميلاد امل انا عرفت كل 

حاجه بس قولت طلما أمل مش عايزه تتكلم انا مش هتكلم 

امل :انتي بتقولي اي 

ميرا :فاكره لما كنت بصورك بموبيلي

 فديو وقولتي ليا ادخلي هاتي عصير من

 المطبخ وانا دخلت انا نسيت الفديو 

شغال والله كان غصب عني 


                #فلاش باك 

امل :ميرا معلش ادخلي هاتي العصير من جوا 

ميرا :اه ليكي حق تدلعي مش عيد

 ميلادك حاضر يا ستي امسكي الموبيل 

عماد :اي القمر ده

امل :ميرسي يا عماد 

عماد :ما تعملي صحبتك تلبس شويه 

امل :هو فيه زي اميره وذوقها ياريتني 

اكون زيها 

عماد :زي مين مش  شيفاه لبساه اي 

امل :عماد وانت طيب بجد اذنك 

عماد :ممكن تسمعني والله مش بايدي

 اني بحبك انا غصب عني والله قلبي

 اتعلق بيكي وافقي وانا ابقي خدام تحت رجلك 

امل :عارف لو قولت نص الكلام ده


 لمراتك اقسم بالله عمر ما هيكون في

مشاكل بينكم

عماد :طيب انتي ليه مش موافقه 


امل :عماد اقسم بالله لو ما بعت عن

 طريقي هقول لاميره 

عماد :انا كده كده هطلقها اصلا 

امل :امشي يا عماد من وشي 

ميرا : ازيك يا عماد اتفضل عصير 

امل :لا هاتي العصير اميره تدخل تجيب

 ليه بعد اذنك خدي موبيلك

ميرا :مالها دي وبصت في الفون 

اي ده هو كل ده كان بيسجل وروحت

 البيت وشافت الفديو ينهار اسود اي ده 

                   #رجوع 

ميرا :والفيديو اهو اسمعي

اميره :لا لا مش مصدقه 

امل : ليه كده يا ميرا 

ميرا:احنا عارفين انتي اي ولما حد يتكلم


 معاكي بطريقه زي كده لازم يقف عند

 حده مهما ان كان مين 

امل :انتي بتعملي اي يا اميره 

اميره :باخد الفديو عندي 

امل :بلاش مشاكل جوزك مش محترم 

اميره :اوعي كده وراحت لعماد الشغل 

عماد :اي ده انتي اي اللي جابك هنا 

اميره :اطلعي برا 

السكرتيره :بعد اذنك يا استاذ عماد 

عماد :بقولك اي اللي جابك هنا 

اميره : امل كانت هنا بتعمل ايه

عماد : انا باقول لك البنت دي مش كويسه انت مش مصدقه


اميره : ممكن تقول لي ايه الكلام ده بقى

عماد :شاف الفديو 

انت جبت الفيديو ده منين هي كانت

 بتعمل ليا كمين 

اميره : يعني الكلام ده حقيقي

عماد :ايوه حقيقي وانا عمري ما حبيتك 

اميره. طيب كنت عايش معايا ليه 

عماد :علشان عارف انك ملكيش حد 

اميره :طلقني يا عماد 

عماد :انتي قد الكلام ده

اميره :ايوه طلقني 

عماد :سهله جدا بس هتعيشي فين 

اميره :حاجه متخصكش انا مش عايزه 

اكمل مع واحد زيك 

عماد :هعتبر انك مخنوقه واني مش

 سمعت حاجه روحي عالبيت 

اميره :لا مش هروح وهطلقني 

عماد :انتي بتقولي لمين طلقني يا بنت 

الكلب انتي نسيتي نفسك ولا اي انا

 جايبك من الشارع يابت ده انتي ملكيش 

حد غيري 

اميره :علشان كده انت مستقوي عليا 

علشان حبيتك وعلشان مليش حد 

بس كرامتي عندي اغلي من اي شي 


عماد :كرامه مين يا ام كرامه اقسم 

بالله لو سمعت كلمه طالق دي تاني 

لقتلك مفهوم روحي عالبيت غوري 

وخرجت وهي عامله تعيط 


وفي بيت امل 

امل : ليه عملتي كده يا ميرا

ميرا : ده الصح اللي كانت لازم تعرفه من زمان

امل : انت عارفه انا اميره مش هينفع

 تطلق منه بالشكل ده انت هتخليها


 عيشها متعذبه

ميرا : كنت عايزاني اسكت وهي فاهمه

 انك انسانه مش كويسه 

امل : انت عارفه ان علاقتنا ببعض

 كويسه جدا واكيد كلنا نرجع لبعض ثاني

ميرا: انا شايفه اللي انا عملته ده الصح

والباب خبط 

امل : دي اميره افتحي 

ميرا : يبقى ما عندهاش دم لو فكرت تيجي هنا ثاني

امل : افتح الباب ده ياميرا و ما تتكلميش معاها 

ميرا: حاضر يا امل وفتحت الباب كانت مني دي مني 

امل :تعالي يا مني 

مني :اميره تحت وعامله تعيط جامد 

امل:تحت فين 

مني :قدام العماره ونزلت امل جري 

امل :انتي وافقه كده ليه 

اميره مش لاقيه مكان اروح فيه وخايفه


 اطلع عندك بعد اللي عملته 

امل :علشان عبيطه تعالي وطلعت فوق 

ميرا: عرفت يا اميره ان احنا ملناش الا بعض

امل : مش وقته يا ميرا

اميره : ضربني وبهدلني وقال لي ان هو مش بيحبني

ميرا : هو انت لسه عارفه كده دلوقت

 والباب فضل يا رزع جامد وعماد عمال

 يزعق من بره افتح يا هانم

اميره : بلاش تفتحي والنبي هيكمل ضربه على هنا

امل : اقسم بالله لو عملها لطلب ليه

 البوليس وفتحت الباب وزق امل ودخل

 جوا 
يتبع 

علق ب20تعليق  وانتظروني بجزء جديد وأحداث مثيرة لاتنسو تعليق نشر بعد تعليقات 

يُمكنك الانضمام لقناتنا على التليجرام (من هنا)

او متابعه علي الفيس الحساب الشخصي

 ماجد فادي (من هنا)

او متابعه جروب الفيس (من هنا

 وستحصل على اشعار لأننا سننشر الفصل هُناك بمجرد كتابته 

ياتري ينفع الهزار بين الصحاب في الشغل كده ولا أمل غلطانه

  1. الفصل الثاني 
  2. الفصل الثالث 
  3. الفصل الرابع
  4. الفصل السادس
  5. الفصل السابع 
  6. الفصل الثامن 
  7. الفصل التاسع
  8. الفصل العاشر ولاخير 



تعليقات

التنقل السريع