القائمة الرئيسية

الصفحات

 

رواية قتلت اختي عشن حبيبي الفصل الاول

#رواية_قتلت_اختي_عشن_حبيبي

#الفصل_الاول

#الكاتبة_هويدا_زغلول


 ايوه بحبه ومجنونه بيه 

البدايه انا اسماء دكتوره امراض نسا واول يوم فتحت فيه العياده الخاصه بيا كنت فرحنا جدا ونازله زي المجنونه وركبت عربيتي وكنت بكلم اختي شيماء مدرسه ابتدائي في مدرسه خاصه 


 اسماء :ايوه ياشيماء حلوه العياده الجديده انا عازماكي علي الغدا شوفي عايزه تروحي فين وانا معاكي وفجاه ظهر قدامي شاب وغصب عني خبطه بعربيتي فضلت في العربيه شويه مش عارفه انزل ولا اكمل المهم نزلت وجريت عليه اسماء :فيك حاجه تحب اوديك المستشفي والله انا اسفه غصب عني لقيته بيبوصلي وبيقولي 


احمد: اهدي يا انسه انا كويس مافيش حاجه طيب تحب اوصلك في مكان قالي لا شكرا انا ساكن قريب من هنا وكنت بتمني اني أوصله ركبت العربيه لقيت 


شيماء: عماله تتصل شيماء:انتي قفلتي السكه في وشي قولتها 


اسماء:لما اقبلك هحيلك حياتي اتغيرت من هنا كان نفسي اشوفه تاني كنت كل يوم امشي في الشارع ده يمكن اقبله لاكن للاسف محصلش في يوم لقيت


 شيماء :بتكلمني انزلي انا قدام العياده قولتها اطلعي انا مش عندي كشوفات تاني تعالي نعقد شويه في العياده قالتلي لا هنروح مشوار نزلت لقيتها عماله تقولي تعالي معايا عيد ميلاد ابن صحبتي قولتها انا تعبانه مش قادره فضلت تزن وافقت وماشيه سرحانه فيه ياتري هشوفه تاني يارب طيب هو اسمه اي طيب هو قالي ان قريب من هنا ياتري ساكن فين وشيماء لقيتها بتقولي اي رايك يابنتي بقولها في اي قالتلي لااااااا انتي مش معايا خالص طلعنا عند صحبتها واتفجت أن هو اللي بيفتح الباب معقول ياربي هو 


يتبع 



قتلت اختي عالشان حبيبي


دوداا حوده


الجزء الثاني


دخلت وفضلت متنحه قدامه وهو كان مش فكرني في الاول وجت نهي زميله شيماء ازيكوا عاملين اي كويس انك جيتي يا اسماء فرحنا اوي اني شوفتك وانا اصلا مش سمعها ومركزه معاه هو مش معايا خلاص لحد ما روحت كلمته قولته هو انت مش فاكرني قالي ازاي ده انتي اللي عطلتني عن اهم مشوار في حياتي ههههههه بسببك رجعت البيت تاني وغيرت همومي واتاخرت عن مشواري بس فدااكي ولا يهمك قولته انا اسفه بجد حقك عليا والله اصل ....لقيت نهي داخله انت واقف هنا وسايب شيماء وافقه لوحدها لقيته بصلي اوي قالته روح وانا هفهم اسماء علي كل حاجه مشي ووقف معاه شيماء بقولها هو فيه اي بقي قالتلي بوصي يا ستي احمد اخويا انسان محترم جدا جدا هو مهندس وعندو شقه ملك وعربيه والحمد لله مبسوط مديا ومعجب بشيماء اختك وانا مش هلاقي حد احسن من شيماء تكون مرات اخويا محستش بنفسي الا وانا روحت وخد شيماء من أيدها ويالله نمشي حلا قالتلي فيه اي قولتها تعبانه بعد اذنكم لقيته بيقولي اصبري وانا هوصلكم قولته لا شكرا هنروح لوحدنا ونزلت وانا مضايقه جدا ومش طائفه نفسي معقول ياربي يوم ما اشوفه تاني يكون عايز يتجوز اختي لا لا مش هيحصل ابدا وشيماء جمبي في العربيه عماله تتكلم وانا مش معاها اصلا لحد ما روحنا البيت ماما اهلا بناتي حبايبي جم الاكل جاهز هحطلكم حلا قولتها لا مش عايزه اكل ودخلت اوضتي وانا مخنوقه وحتي مش قادره اعيط لحد ما دخلت شيماء مالك يا اسماء فيكي اي قولتها في اي وخداني عالشان تسبني لوحدي وتفضلي وافقه مع حبيب القلب قالتلي لا والله نهي كانت عايزكي عالشان تاخد رايك في موضوع أحمد بس حقك عليا كان لازم اديكي خلفيه عن الموضوع الاول متزعليش بس اي رايك في احمد قولتها لا والله هو انا لحقت اعرفه عالشان اقولك راي قالتلي عالعموم هما جاين يوم الاحد عالشان يكلموا بابا بس تفتكري بابا هيوافق يا اسماء قولتها معرفش اشمعنا يعني بتسالي قالتلي اصل .....اصل ......قولتها انطقي فيه اي قالتلي اصل احمد كان متجوز قبل كده ومراته ماتت بعد جوازه بشهر طبعا فرحت لان بابا مش هيوافق قولتها لا طبعا مش هيوافق وازاي توافقي تتجوزي واحد كان متجوز قبل كده قالتلي احمد طيب وابن ناس والله وطيب ومش زنبه أن مراته ماتت يعني تاني يوم قاعدين بنتغدا انا وشيماء وماما وبابا ولقيت ماما بتتكلم مع بابا في ناس عايزين يجوا يشربوا الشاي معاك يوم الاحد قالها ناس ناس مين راحت شيماء دخلت اوضتها وانا فضلت قاعده مراقبه الموضوع وماما بتقول لبابا اخو نهي زميله شيماء عايز يخطب بنتك شيماء محستش بنفسي وانا قومت وبعلي صوتي علي ماما وحضرتك متعرفيش انو كان متجوز قبل كده ازاي توافقي عالموضوع ده قالت يابنتي هو لسه هيجي وهنشوف وبعدين حاجه بايد ربنا واختك بتشكر في نهي اوي وبتقول ناس محترمين جدا دخلت اوضتي وانا بجد مش عارفه اعمل اي لا لا مش هيحصل اول مره احس اني قلبي بيدق وبيحب حد يتجوز اختي عمره ما هيحصل الكلام ده حتي لو هعمل اي شي ممكن يتعمل ويوم الأحد جه هو وباباه ومامته واخته نهي وجوزها وكان شيماء فرحنا جدا وانا قاعده لازم يشوف كل ميزه فيا مش في شيماء يحس اني اجمل منها لازم اطلع كل عيوبها انا حاسه ان من يوم ما شافني وهو عالطول مركز في عنيا واول ما جم لبست اشيك فستان عندي وكنت احلي من العروسه وهي اصلا هتيجي اي في جمالي وللاسف اتفقوا علي كل حاجه ويوم الخطوبه حصل اسعد شي في حياتي الحاجه اللي هتخرب الموضوع وتخلي يسيب شيماء 


يتابع


تعليقات

التنقل السريع