دار المجد للقصص والروايات
روايه زواج ولكن
الحلقه الخامسه
بقلم هويدا زغلول
نور :مالك يا عماد
عماد :مش عارف حنان منال عليا
قلقني
نور :ما يمكن خايفه أن اعملك وحش
عماد :دي مش بتفكر الا في نفسها
نور :بصراحه دي حقيقه والباب خبط
عماد :افتحي
نور :حاضر وفتحت كان شريف
شريف :مساء الخير
نور :مساء الخير ايوه في حاجه
شريف :كنت عايز اتكلم معاكي شويه
نور : اتفضل
شريف :كده من عالباب
نور :اظن مافيش بيني وبينك اي كلام
يخليك تدخل جوا
شريف :عالفكره انا الوحيد اللي اقدر اساعدك
نور :ده ازاي يعني
شريف :اقدر اخلي منال تطلقك من عماد
وكمان تخدي بيت ابوكي
نور :ومين قال اني عايزه أطلق
شريف :يعني اي موافقه تعيشي
مع العبيط ده
نور :احفظ لسانك وادبك
شريف :والله انا مستخسر الجمال ده
مع الواد ده
نور :طيب غور من هنا بقي وقفلت
عماد :مش بقولك في حاجه غريبه
نور :تفتكر فيه اي
عماد:هيبان بس انا لازم اقعد فوق
نور :ودي اعملها ازاي
عماد :قولي هتنزلي تجيبي طلبات
وخليني فوق
نور :عماد قولتك نبعد عن الوش ده
عماد :هيحصل والله وفعلا طلعت
عماد فوق
منال :تعالو
نور :انا رايحه السوق
منال :ومالو بقولك اي يا نور
نور :خير يا مرات ابويا
منال :هو انت زعلانه مني
نور :ليه يعني
منال :شريف طول الليل مش سيبني
يقولي حرام عليكي ظلمتي البت دي
نور :وانتي بقي خايفه من حساب ربنا
منال :اه طبعا ده حتي عامل يقولي
حرام رجعي للبت حقها
نور :بسم الله مشاء الله الله قوي
إيمانه
منال :مالك يا بت ما تتعدلي
نور :ايوه كده دي منال اللي انا اعرفها
منال :طب غوري بقي من هنا
نور :حاضر هغور ودخلت عماد
شريف :انتي اي اللي خلاكي تتكلمي معاها
منال :قولت اخلص بقي يحيي عامل يكلمني
شريف :كده هتشك أن فيه حاجه
منال :بقولك اي انا روحي مش هتفضل متعلقه في ايد البت دي
شريف :قولتك اهدي وهنعمل اللي قولنا عليه
منال :لا شريف مش هتقرب ليها
شريف :يابت اسمعني انا عايز فضيحه في الشارع علشان نعرف نخلص منها
انا هديهت منوم وبعدين هنزل شقتها وانتي تنزلي وتصوتي وتلمي الناس
وبعدين كده الطلاق هيكون سهل
منال :البت احلوت في عينك صح
شريف اي الكلام العبيط ده
منال :اصل مش فهماك بصراحه
شريف :البت ذكيه جدا وهتفهم أن فيه
حاجه
منال كان فين يحيي ده قبل ما اعمل
المصيبه واجوزها ابني
شريف :كل حاجه هتتحل
منال :يوووو وادي يحيي كمان بيرن
شريف :خلي يجي يشوف الواد
منال :وافرض نور جت
شريف :هتصرف بس لازم يجيي
منال :ايوه يا يحيي
خلود :انا خلود
منال :خير فيه حاجه
خلود :حرام عليكي يحيي هيموت ويشوف ابنه
منال :هقولك العنوان بس تيجي دلوقتي
علشان خارجه
خلود :ماشي حاضر وفعلا راح
يحيي :مساء الخير
شريف :مساء الخير
خلود :ابنك ده
منال :ابني اي ده جوزي
يحيي :ده جوزك
شريف :اتفضل يا عمنا
يحيي:فين ابني
منال :قاعد عالكرسي اهو
خلود :بسم الله مشاء الله
يحيي :يا حبيبي يا بني
منال :براحه عليه
شريف :وحشك
يحيي :جدا
شريف :اكيد طبعا اتفضل اقعد
خلود :ربنا يخلي ليكي
منال :ابني مش هيسيب حضني
خلود :اكيد يا حبيبتي
شريف :اي نعم أنا صغير في السن بس الحمد لله كسيب والبيت ده كاتبه
ب اسم مراتي
يحيي :انا هعوضك والله يا منال
منال :تعوض ابنك انا ليه
يحيي :طيب انا عايز عماد يجي يقعد
عندي يومين
شريف :هو بس فيه مشكله
يحيي :خير في أي
شريف :عماد متجوز
يحيي :نعم متجوز ازاي
منال :ايوه متجوز بنت
شريف :بنت ضحكت عليه لما عرفت
اني كاتب كل حاجه ب اسم مراتي
يحيي :طيب وبعدين اي المشكله
شريف :طبعا لو سمعت كلامك
وعرفت أن عماد مع فلوس اكتر من
اللي كانت فكرها مش هتسيبه
خلود :طيب وهي بتحبه
شريف :لا طبعا هو حد يحب عيل عبيط
انا اسف مش قصدي
يحيي :انا ممكن ادفع ليها الفلوس اللي
هي عايزها وتسيبه
شريف اصبر بس وانا هتصرف
يحيي :انا كان نفسي اخد عماد معايا
اليومين دول
منال :نرتب بس الأمور مع مراته
يحيي :ماشي تمام يلا بينا
خلود :يلا ونزلوا
يحيي :مالك يا خلود
خلود :مش مرتاحه يا حاج
يحيي :ولا أنا كمان
خلود :في حاجه غلط في الموضوع
يحيي :قلبي بيقولي كده والله بس
نفسي يكون ليا ابن
خلود :بالعقل ولازم نشوف مرات ابنك دي
يحيي :اكيد هيحصل وفي شقه منال
منال :مالك يا شريف
شريف :قدامك انهارده ولازم توافقي علي
قولتك عليه
منال :موافقه يا شريف ونخلص
شريف :بس لازم يحيي يكتب كل حاجه ب اسمك انتي
منال :وتفتكر هيوافق
شريف :هنفكر فيها بس ده لازم يحصل
عماد :هو انتي ازاي كده انا مصدوم وربنا
منال :شريف
عماد :معقول انتي ام
منال :عماد انت بتتكلم ازاي
شريف :كلمت
يتبع
تعليقات
إرسال تعليق