حصرياً على
دار المجد للقصص والروايات
رواية زواج ولكن
الفصل الرابع
زواج ولكن
الحلقه الرابعه
بقلم هويدا زغلول
نور :عماد يا عماد قوم والنبي
منال :الله يخربيتك يا شريف عملت اي
نور :انا هوديكي في داهيه
منال :تعالي كده
نور :اوعي سيبي ايدي
شريف :انا هنزل اجيب دكتور
منال :بسرعه وحبست نور في اوضتها
وجه الدكتور
الدكتور :هو وقع ازاي
شريف :زي ما حضرتك شايف هو تعبان
ووقع وهو ماشي
الدكتور :خلي في اهتمام زياده شويه
شريف :اكيد طبعا يا دكتور
الدكتور :بعد اذنكم
وخرج وشريف معاه
منال :سلامتك يا حبيبي
ودخل شريف الأوضه
شريف :عامل اي دلوقتي
منال :ينفع اللي انت عملته ده
شريف :ده كان هيموتك
منال :بس برضه ده مريض مش فاهم
حاجه خالص
شريف :الحمد لله جت سليمه
منال :روح افتح للبت دي
شريف :هو انتي مخليها هنا ليه
منال :مين اللي هيخدم عماد
شريف :اه فهمتك
منال :انا بكره هجيب الماذون يكتب
عليها وعلي عماد
شريف :وهي موافقه
منال :مش هتقدر تقولي لا
شريف :ليه يعني
منال :ملهاش مكان الا هنا يا حبيبي
شريف :لما اروح اشوفها بقي فين
منال :بسرعه طيب وخرج وبعدين دخلت نور
منال :براحه هتقعي
نور :انت كويس يا عماد
عماد :عايز عصير
نور :عنيا الاتنين هجيب ليك عصير
منال :طيب مش تقول لماما يا حبيبي
نور :هنزل اجيب ليك
شريف :لا خليكي هنزل انا
نور :هو ابنك مش صعبان عليكي
منال :وانا اصعب علي مين
نور :انتي ليه كده
منال :علشان الدنيا علمتني اكون كده
الدنيا خدت مني كتير وانا عايشه وساكته
نور :ربنا اداكي نعمه هتدخلي بيها الجنه
منال :من بكره انتي كمان النعمه دي موجوده معاكي وابقي ادخلي بيها الجنه
يلا روحي نامي خلصي الليله دي
وخرجت نور ونامت منال جمب عماد
وعامله تفتكر ايام ما كانت بنت صغيره
#فلاش باك
منال قاعده في اوضه هي و٥اخوات واب وام وكان الاب قاعد زعلان
الام :مالك يا محمود
محمود :مش عارف اعمل اي
الام :فيك اي يا اخويا قول
محمود :عارفه جارنا يحيي يا مريم
مريم :اه طبعا حد ميعرفوش
محمود :انهارده كلمني عايز يتجوز منال
مريم :الف الف مبروك
محمود :انتي عبيطه يا وليه بقولك عايز
يتجوز بنتك
مريم :والله سمعت هو عايز اي مالك انت بقي زعلان ليه
محمود :انتي عارفه عنده كام سنه
مريم :اه وكمان عارفه عندو كام بيت
محمود :وانتي كل اللي همك الفلوس
مريم :طبعا وهمي بنتي تكون فرحانه
ومبسوطه
محمود :وهي هتكون مبسوطه لما تتجوز
واحد اكبر منها
مريم :ما يكون هيسعدها ويهنيها
محمود :قومي قومي حضري الاكل
مريم :اكل اي يا حاسره ده شويه عدس
محمود :نعمه والباب خبط
مريم :قوم شوف مين وفتح كان يحيي
وداخل معاه اكل كتير وحلويات ولبس
مريم :اتفضل يا معلم
يحيي :مساء الخير
محمود :تعالي يا حاج
يحيي :بوص يا محمود انا مش بحب
اتكلم كتير انا قولت عايز اتجوز بنتك
وجاي انهارده ادفع مهرها
مريم :اتفضل اقعد يا معلم
يحيي :قولت اي يا محمود
محمود :اصل البت لسه صغيره
يحيي:واي يعني تكبر علي ايدي وانا
مش هخليها ولا هخليكم عايزين حاجه
من الدنيا
مريم ،:قد القول يا معلم
يحيي :دول ١٠٠الف جنيه
مريم :,كام
يحيي :وليك زيهم لو وافقت
محمود :اشمعنا منال
يحيي :هعتبر نفسي مش سمعت حاجه
مريم :احنا موافقين يا معلم
يحيي :معلش انا بفهم في الأصول اسمعها من ابوها
مريم :رد يا محمود
محمود :موافق يا معلم
يحيي :تمام يبقي الفرح الخميس الجاي
مريم : لولولوللوي الف الف مبروك وخرج
محمود :انتي عامله كده ليه
مريم :الفلوس شكلها حلو اوي
محمود :وبنتك
مريم :مالها شايف الاكل ده كل يوم
هتاكل منه يا سعدها
محمود :خاف تدعي عليها
مريم :انزلو يا عيال كلو وفعلا اتجوزت منال من يحيي وكانت حامل عالطول
مريم :مالك يابنتي
منال :تعبانه اوي يا امي
مريم :طيب انا هكلم جوزك تيجي
تقعدي عندي يومين
منال :مش هيوافق يا ماما
مريم :ملكيش دعوه
منال :انتو ليه عملتوا فيها كده
مريم :,عملت اي
منال :انا بقرف منه جدا
مريم :بس شوفي الدهب واللبس
منال :مش عايزه انا عايزه ارجع اعيش
معاكوا هنا تاني
يحيي :مساء الخير
منال :تعالي يا معلم
يحيي :قولتي لمين انك نزله
مريم :كنت تعبانه شويه
يحيي :ملكيش راجل تستاذي منه
منال :انا اسفه
مريم:معلش يا معلم ينفع تسيب
منال هنا يومين لحد ما تولد
يحيي :تقعد فين انتو ليكوا مكان ليها
مريم :انت ناسي أنها كانت عائشه هنا
يحيي :كان زمان يلا بينا
مريم :طيب براحه علي البت وخلفت منال والولد شكله مكنش طبيعي
مريم :هنسمي اي
يحيي :معرفش
مريم :مالك يا معلم
منال :انت مش فرحان بالولد
يحيي :انتي مش سمعتي الدكتور قال اي
منال :أمر ربنا
يحيي :انتي طالق
منال :ينهار اسود
يحيي :انا ناقص يكون عندي عيال معاق
مريم :وهي ذنبها اي
يحيي :انا قولت اللي عندي اياك اشوفك
في البيت تاني سلام
مريم :ينهار اسود ينهار اسود
منال :هعمل اي يا اما
مريم :مش عارفه
محمود اخرت طمعك
مريم :وانا مالي
منال :هربي ازاي بس
مريم :هنجيب مصاريفه منين بس
منال :ليه بس كده يا ربي استغفر الله
وهربت منال ب ابنها وراحت عند النهر
وفضلت عامله تبص للنهر والولد
وكانت عايزه ترمي لحد ما مسك أيديها
ابو نور نعيم
نعيم :بتعملي اي يا مجنونه
منال :اوعي سيب ايدي
نعيم :حرام عليكي
منال : فضلت تعيط وحكت ليه علي
كل حاجه وهو خدها عندو في البيت
وكان بيعامل عماد ب اسلوب كويس
وكان بيحببها فيه ولما اتجوزت منه
كانت بتعامل بنته ب اسلوب وحش
وعرفت تسيطر عليه يكتب ليها كل حاجه ب اسمها
#رجوع
وتاني يوم جه الماذون كتب علي نور
وعماد ونزلت نور الشقه اللي تحت
وكانت قاعده علي السرير وعماد برا
وعنيها غمضت وبعدين فتحت شافت
عماد جنبها بيمسح دموعها
نور :انا مش فاهمه
عماد :مالك
نور :هو انت كده ازاي
عماد : ههههههههه برضه مش فاهم
نور :عماد انت بتتكلم طبيعي وواقف علي رجلك ازاي
عماد :تعرفي انك حلوه اوي
نور :طيب رد عليا انت طبيعي
عماد :انتي شايفه اي
نور :شيفاه حاجه مش مصدقها
عماد :حاجه حلوه يعني
نور :هتكون حلوه لو فهمت
عماد :ماشي بس عايزك تهدي وتقعدي انتي جسمك كله
بترعش ليه كده
نور :علشان شايفه قصادي حد معرفوش
عماد :انا عماد يا نور والباب خبط راحت فتحت
منال :الاكل يا عرايس
نور بصت علي عماد لقيته قاعد علي السرير بيعلب
نور :اي ده معقول انا كنت بحلم وانا وافقه
تعليقات
إرسال تعليق