دار المجد للقصص والروايات
رواية زواج ولكن
الحلقه الثانيه
منال :انتي عايزه تخلصي منه
نور :والله العظيم ابدا هو كان جعان
منال :قلبك حنين عليه دلوقتي
نور :انا اسفه والله ما اقصد وممكن اكل
من الاكل قدامك دلوقتي
منال :اه علشان تموتي وانا اللبس التهمه
نور :والله الاكل ما في حاجه حرام عليكي
منال : انت كويس يا حبيبي
عماد :جعان
منال :عيني يا قلب ماما عيني
وخرجت نور من الاوضه لا لا
انا همشي مش هقدر اقعد في البيت ده
ودخلت منال الأوضه
منال :بتعملي اي
نور :مش بابا كتب كل حاجه ليكي
انا ماشيه
منال :هتروحي فين
نور :ده شئ يخصني انا
منال :ويخصني مش هتكوني مرات ابني
نور :لا انتي قولتي يا اتجوز يا امشي
وانا مش هتجوز ابنك
منال :خالص الصبح نكلم خالك يجي
نور :ماشي وانا موافقه وطبعا هي
عارفه أن خالها كان بيحب امها جدا
واكيد هيقف جنبها وفضلت قاعده عالسرير لتاني يوم الصبح لحد ما نامت
وهي قاعده
منال :انتي يا هانم
نور :ايوه
منال :قومي نظفي السمك
نور :انا مش بعرف اعمله
منال :تتعودي من هنا ورايح لاني مش
ناويه اعمل اكل وكانت نور بتعد الساعات علشان خالها عصام يجي وفعلا جه
عصام :مساء الخير
نور :خالو مساء الخير
عصام :وحشاني أوي يا نور
نور :وانت كمان يا خالو
منال :اتفضل
عصام :ايوه حضرتك بعتي ليا
منال :اه طبعا انت عارف اني مرات مصطفي
عصام :اكيد حضرتك مش بعتا ليا
علشان تعرفني انتي مين
منال :اتفضل اقعد هنتكلم واحنا واقفين
نور كانت مستغربه مرات ابوها لبس مكيب ابوها كان ميت مكملش يوم
منال :طبعا انا مش هلوم حضرتك انك
مش جيت عزيت في جوزي
عصام :هو جوز حضرتك توفي
منال :يعني انت معرفتش
عصام :سمعت بس لما شوفتك قولت
ده اكيد كدبه
منال :اصل انا مش بحب الاسود خالص
عصام :اه مهو باين
منال :هدخل في الحوار علي طول
عصام :ياريت
منال :مصطفي كان واخد مني فلوس
علشان يعمل مشروع المهم كتب البيت
ده بيع وشراء ليا والعقد معايا لو حابب
انك تشوفه
عصام :اه مهو اكيد هيكون في عقد
كملي
منال :انا عندي ولد ووجود بنت اختك
هنا في البيت ملوش اي لازمه دلوقتي
الا في حاله انها تتجوز ابني
نور :ابنها ذو احتياجات خاصه
عصام :نعم
منال :اي مالو مش احسن ما تترمي
في الشارع
عصام :ليه بيت خالها انعدم
نور :الحمد لله يا ربي
عصام :بس انا هشوف حق بنتي
منال;حق اي قولتك كل حاجه بتاعتي
عصام :بيني وبينك المحاكم يلا يا نور
منال :هتخرجي كده من غير هدوم
عصام :بقولك اي انا عمري ما وفقت
قدام ست متخلنيش اعملها دلوقتي
منال : ايدي يا راجل براحه
كانت نظرتها غريبه جدا لعصام
نور :يلا يا خالو ونزلوا مشيوا
عصام :معلش يا قلب خالك والله لجيب
ليكي حقك
نور :انا مش عايزه حاجه غير اني ابعد
عنها دي كميه شر ماشيه عالارض
عصام :اطلعي يا حبيبتي وفتح الباب
مديحه يا مديحه تعالي
مديحه :نعم يا اخويا
عصام :اعرفك نور بنت اختي
مديحه :اختك مش قولت اختك ماتت
وجوزها رافض انكم تشوفوا البنت
عصام :بعدين بعدين عامله اكل اي
مديحه:عامله سمك
نور :برضه سمك
مديحه :تعالي يا حبيبتي الله اكبر
زي القمر شبهه اختك اوي
عصام :خلي عينك عليها
وخرج حسام من الأوضه
عصام :تعالي يا حسام
حسام :احنا عندنا ضيوف
عصام :دي بنت عمتك يا حبيبي
حسام :عمتي شروق انا عمري ما شوفتها
نور :ربنا يرحمها
حسام :وعمتي كانت حلوه زي بنتها كده
نور :شكرا
عصام :بقولك اي هتنام في الصاله
علشان نور هتاخد اوضتك
نور. لا لا انا هنام في الصاله
مديحه :ينهار ابيض ازاي يعني لا طبعا
نور :انا مش عايزه اكون سبب ازعاج
عصام مافيش ازعاج هو اصلا طول
الليل صاحي
مديحه :تعالي يا حبيبي اجبلك حاجه
تلبسيها والأكل اتحط
عصام :مالك يا حبيبتي
نور :ابدا مافيش
مديحه :هو انتي مش بتحبي السمك
نور :بصراحه لا
مديحه :طيب ثواني وقامت جابت
اكل من جوا معلش هو بايت بس والله
ما اعرف انك جايه
نور :كتر خيرك والله والليل جه ودخلت
الاوضه والجو كان حر جدا ومافيش
مروحه قلعت العبايه ونامت
وفي اوضه عصام
مديحه :أخص علي ابوها ازاي يعمل كده
عصام :منه لله والله
مديحه :هو انت ناوي علي اي
عصام :لسه مش عارف والله بس مينفعش اخليها تتجوز عماد ده
مديحه :ربنا يخليك ليها يارب
ودخل حسام البلاكونه بيكلم صاحبه
في الموبيل وكان شباك اوضه نور مفتوح
حسام :بقولك اي اقفل دلوقتي وفضل
يبص عليها لحد ما الشيطان لعب في دماغه أنه يدخل ليها الاوضه ودخل
وفضل يمشي براحه وخبط في الكرسي
صحيت نور
نور :انت عايز اي ازاي تدخل هنا
حسام :يخربيت جمالك اي القمر ده
نور :أخرج برا بدل ما اصوت
حسام :يابت اصبري هقولك
يتبع
تعليقات
إرسال تعليق