حصريآ علي دار المجد للقصص والروايات
رواية غلطه امي
غلطه امي
الحلقه الثالثه والرابعه👇👇
اميره :اي فيه اي عايزين مني اي
سميه:انتي منك لله واللي ربتك باخويا لازم ينزل دلوقتي
اميره : مسكت السكينه والله اللي هتقرب مني انا هقتلها
سميه :وبترفعي السكينه عليا يا تربيه واطيه ومسكت اميره ضربتها لحد ما اغم ليها ودخل سامح اي فيه اي
سميه :تصدق الواطيه كانت ماسكه سكينه علينا
سامح :تروحو تضربوها وهي حامل
سميه :وشها نحس علينا منها لله هي السبب في موت ابوك
سامح :ابني في بطنها اي مافيش رحمه وخد اميره علي المستشفي ولما فاقت عملت فيهم محضر كانت خايفه علي اللي في بطنها
سامح :اميره لو عملتي كده انتي هتكوني بتهدمي اللي بيني وبينك
اميره :انت عايز أنهم كانوا يموتوا اللي في بطني واسكت
سامح :برضه دول اخواتي
اميره :اخواتك مش اغلي من ابني هكمل المحضر وفعلا كملت المحضر وكانو هيتحبسوا لولا الوسائط بس فضل سامح فاكرها لاميره أنها كانت عايزه تحبس اخواته لاكن كان عايش معاها
سميه :وبعدين يا رانيا اخوكي مكمل معاها برضه
رانيا :مش عارفه البت دي انا مش بطيقها خالص ونفسي تغور من البيت هنا
مني بنت عمهم :انا عندي الحل بس مش عارفه هتوافقه عليه ولا لا
رانيا ما تقولي عالطول فيه اي
مني :فضيحه صغيره ليها
رانيا :مش فاهمه فهمي اكتر
مني :يعني اخوكي يلاقي هدوم رجالي في اوضه غريبه يلاقي رقم غريب علي موبيلاها لازم اخوكي يفضحها فضيحه كبيره
سميه : هههههههههههه عايزه تخدي حقك انو كسر قلبك صح
مني :كسر قلب مين انا عمري ما قلبي يتكسر انا صعبان عليا عمي بس
رانيا :وازاي يا ناصحه نطلع فوق تانى وهو مانع وبعدين هيشك فينا انتي غبيه
مني :هيشك فيكي ليه وانتي بقيتي في حالك سبوني افكر بس الاول حد معاه رقم البت دي
سميه :ايوه انا اللي معايا رقمها بس مش هتعملي حاجه الا لما تعرف مفهوم
مني :اكيد ياقلبي وكلمت سيد زميل سامح الو ازيك يا سيد
سيد:ايوه مين معايا
مني :انا مني يا سيد
سيد :لا مش مصدق معقول مني بتكلمني
مني :ايوه وعايزه اقولك اني موافقه انك تيجي تتقدم لبابا
سيد :مني انتي بتتكلمي جد ولا اشتغاله
مني :والله بتكلم جد بس بشرط
سيد :شرط أي انا معاكي
مني :عايزه اخد حقي من سامح واكسر نفسه
سيد :اه بقي انتي راجعه ليا عالشان تنتقمي من حبيب القلب
مني :ايوه موافق ولا لا
سيد :اعمل اي بحبك طبعا وموافق بس ده ابن عمك عايزه اني اكسر نفسه ازاي
مني :مهو مش هتاذي هو انا عايزه فضيحه لمراته تكون كبيره
سيد :وانا اعملها ازاي دي
مني :لو بتحبني هتعرف
سيد :بس سامح ممكن يخسرني فيها الحركه دي بجد ما تتطلبي اي طلب تاني غير ده
مني :انا مش عايزه غير أنه يخسر كل فلوسه ويكون مزنوق وانا هعرف اجبها ازاي وفعلا سيد عمل كده وسامح بقي خسران كل فلوسه ومني كانت تعرف ولد اسمه صلاح صايع وبلطجي وللحظ الاسود كان يعرف اميره وعارف أنها هربانه من أهلها وفي يوم اميره نازله من البيت صلاح شافها
صلاح :ازيك يا اميره عامله اي
اميره :نعم عايز اي
صلاح :عايز اقول ان في واحد جه سأل عليكي في المنطقه اللي اول ما جيتي من البلد سكنتي فيها وشكله كده ابوكي
اميره ؛ينهار اسود اوعي تكون قولت ليه انا ساكنه فين
صلاح :بصراحه مقولتش بس لو معملتيش اللي انا عايزه هجيبه يطمن علي بنته حرام برضه
اميره : وانت عايز اي انشاالله
صلاح :براحه كده مليش في الحرام متخليش دماغك تروح لبعيد
اميره :اي طلباتك
صلاح :10الف جنيه
اميره ، :كام ده ليه انشالله
صلاح :خلاص براحتك
اميره :والله انت مش فاهم الحوار أما سبت بيت ابويا علشان مراته مش علشان حاجه ارجوك والنبي انا جوزي مزنوق اوي اليومين دول وفعلا مش معاه
صلاح :مليش فيه انا خدت رقم ابوكي علي أساس أن لو عرفت عنوانك اكلمه وكانت وافقه في البلكونه سميه
وسامح كان قاعد جوا
سميه :اي ده مراتك اي اللي موقفها مع الواد الصايع اللي اسمع صلاح
خرج جري اي ده وراح نازل ليها
سامح :كنتي وافقه مع الواد ده ليه
اميره خافت أنها تقوله وعارفه أنه مزنوق مش رديت تنكد عليه راحت قالت انها نسيت حاجات في الشقه القديمه وصاحب الشقه عايزني اروح اخدها
سامح :لو شوفتك واقفه معاه تاني هقطع خبرك
اميره :حاضر بعدها مني اديت رقم اميره لصلاح وقالت يبعت رساله كده بالنص
صلاح :اميره انا مش عايز اتصل علشان جوزك مش يشك في حاجه بس قدامك يومين وتقولي ردك في الحوار لكلامي هيكون مع جوزك شافت اميره الرساله وجت تمسحها راحت خارجه منها
سامح :مالك فيكي اي شوفتي اي في الموبيل خلاكي كده
اميره :ابدا مافيش حاجه انا هقوم احضر العشا
ومسك سامح الموبيل وفضل يقلب في كل حاجه لحد ما شاف رساله من رقم غريب اتصل بيه
سامح :الو ايوه مين
صلاح :انا صلاح الوحش انت مين
قفل السكه ودخل المطبخ جابها من شعرها انتي بتستغفليني انا غلطان أن جبت وحده من الشارع في بيتي
_________________________________________
#الحلقه الرابعه 👇👇👇
اميره :سيب شعري انت بتقول اي مش فاهمه
سامح :انتي انسانه خاينه وملكيش امان انا غلطان أن خليت ابويا يموت وهو غضبان مني علشان كلبه زيك
اميره :انا مسمحش انك تغلط فيا فهمني في اي
سامح :اي الرساله دي
اميره :طيب ممكن تسمعني بس
طبعا سميه كانت سامعه الصوت من تحت واتصلت بمني
سميه:يابت الايه انتي اللي هتجبي حقنا
مني :عيب يا بنتي وهو انا بلعب برضه
سميه :بس خايفه يموتها في ايدو
مني :لا اخوكي مش هيعمل كده
وفي شقه سامح اتصل بالرقم من تليفون اميره وفتح صلاح وكان عارف طبعا أن سامح شاف الرساله من مني
صلاح :ايوه يا حبي هتيجي دلوقتي الشقه
سامح :والله لاوريك
صلاح :مين الخرنج لو راجل تعالي وسامح طبعا عارف أنه بلطجي قفل السكه ومكنش قدامه الا اميره وهي حبت تفهمه الحقيقه لكن هو مش سامعها
ونزل بيها شقه سميه
سامح :البت دي تفضل قدام عنيكي مفهوم لحد ما تولد وبعدها هتترمي في الشارع رميه الكلاب
سميه :خير بس فيه اي سيب شعرها البت حامل هتموت في ايدك
سامح :انا كلامي اتسمع ولالا ودخلت رانيا
رانيا :في اي يا جماعه
سامح :مافيش اوعوا من وشي
اميره:انا عارفه انكم مش بتحبوني بس والله انا ما عملت حاجه غلط وخايفه عليه من صلاح الواد ده بلطجي
اميره :انتي عملتي اي بس طيب ادخلي جوا وربنا يحلها من عندو
اميره :انا خايفه علي سامح
رانيا :ماقالت ليكي ادخلي جوا دلوقتي بقي يلا
ودخلت اميره وهي منهاره من العياط
سميه :ما تهدي يا زفته انتي عايزها تعرف أن لينا يد في الحوار
رانيا :واحنا مالنا احنا عملنا حاجه والنبي اسكتي
سميه :بس البت مني دي طلعت اي داهيه
رانيا :بتاعت مصلحتها برضه هي عايزه تقول لاخوكي انت سبت الدهب وروحت للقشره
سميه :المهم نخلص منها وبس وعدوا التسع شهور واميره كانت عايشه تحت في الشقه عند سميه وكانت بتتعامل ازبل معامله من اخواته وكل شويه يقولوا مانتي اللي سلمتي نفسك ليه قبل الجواز ليه حق يعمل فيكي كده وجه يوم الولاده وكانت فاكره اميره أن لما سامح يشوف ابنه قدام عينه هيسمعها لاكن للاسف
اميره في الاوضه ولدت ودخل عليها سامح وكان بقلها كتير مش شافته
اميره :والله العظيم انت ظالمني يا سامح اسمعني بس
سامح :اتفضل يا حاج ودخل راجل كبير في السن في أيدوا عصايع بيسند عليها
اميره :بابا 😦😦
الاب :ايوه ابوكي اللي مرمطي شرفه في الارض يا خاطيه
اميره :والله ابدا يا بابا اسمعني
سامح :بنتك عندك اهي انا عملت اللي يرضي ضميري واتجوزتها وصلحت غلطي بس بنتك سلمت ليا نفسها قبل الجواز وانا نفذت كلام ابويا وسترت عليها لكن بنتك خاينه والخيانه في دمها كانت تعرف واحد عليا
اميره :والله ما حصل هو كان بيهددني بأن يقول لابويا لما راح وسأل عليا في العنوان القديم
الاب :انا اول مره انزل مصر لما جوزك جالي
سامح :انا مش جوزها انتي طالق طالق طالق وابني انا هربي من غيرك وهقوله امك ماتت
اميره :والنبي ما تعمل فيا كده يا سامح ارجوك اسمعني ودخلت سميه ورانيا
سميه :حرام يا اخويا مينفعش كده
سامح :اطلعي برا انتي وهي وانت يا حاج خد بنتك
سميه :طيب اسمع هي لسه والده سبها لما تقوم بالسلامه
الاب :يا انسه ملكيش دعوه زي ما قال اخوكي
اميره :وانا مش هسيب ابني
الاب :ومين هيربي ابنك ودخل ابن عم اميره وشلوها ونزلوها في العربيه وهي منهاره جدا وكان سامح مخنوق طبعا وماجد زي ما يكون حاسس أن أمه فارقته فضل يعيط بشكل هستيري وطبعا كانت مني عند بنات عمها يوميا وخدا بالها من ماجد جدا وكانت وحده جارتهم كانت لسه والده كانت كل يوم تيجي تاخد ماجد وترجع ترجعه تاني
سميه :مش حاسه ان زيارت مني بقت كتير اليومين دول
رانيا :ياختي خليها تتجوزاو ونرتاح من قرف الواد الصغير ده
سميه :تفتكري هتعمل كده
رانيا :امال عملا كل ده لله وللوطن يعني اكيد كده وفي يوم كان طالع سامح ونازله مني بالواد
سامح :اي رايحه فين
مني :نازله اجيب ليه حاجات وكمان هودي لجرتنا ترضعه
سامح :انا تعبك معايا اوي اليومين دول
مني :انا مش بعمل علشانك انا حبيت الولد اوي
سامح :بجد انا ندمان أن مش نفذت كلام ابويا
مني :بايدك تريحوا في تربته 😍😍
سامح :بتتكلمي بجد فعلا
مني :بس بقي مش تكسفني وسع كده علشان الحق اجيب حاجات حبيبي. ونزلت وبعدها بيومين راح سامح لعمه يطلب ايد مني
سامح :انا غلطان يا عمي والله وعارف اني مش هلاقي احسن من مني تبقي مراتي
العم :ازاي يعني بعد ما اتجوزت وشوفت حياتك عارف انك مش هتلاقي حد يربي ابنك الا بنتي
سامح :والله ابدا يا عمي بس أنا ندمان علي اللي حصل سامحني ودخلت مني
مني :مين اللي تتجوزك. وانت فاكر أن علشان كنت باخد بالي من ابنك يبقي اتجوز واحد زيك انت تستاهل اللي حصلك فاكر يوم ما كنا معزومين عند عمي وقال انو عايز أن ابقي مرات ابنه وانت قولت لا انا بقولك انهارده لا واطلع برا وابنك ده انا مليش ودعوه بيه من انهارده يالله برا ومشي سامح وهو مكسور نفسه ووصل لباب واول ما فتح الباب لقاه قدامه ........
يتبع
تعليقات
إرسال تعليق